вторник, 28 декември 2010 г.

Портокалова вита торта "Големият улов"

 Почти две години.
Толкова време измина от моята първа торта с покритие. Вече бях разглеждала много такива торти из интернет-пространството и за 8-ия рожден ден на големия ми син реших, че мога да се справя и сама.
            Сега тази първа моя торта ми изглежда като Грозното патенце - недодялана, груба, леко крива и недоизпипана. Но тя си остава първата ми радост и гордост и много си я обичам.

            След почти две години мога да ви представя последната ми /засега/ торта - тортата за тате.
           Преди няколко дни баща ми навърши 65 години. Исках да го зарадвам, да го изненадам и тъй като си знам как коронната буца ще заседне на гърлото ми и няма да мога да изрека толкова искрено и истински, колкото го чувствам, онова "Обичам те", реших да му го кажа с торта.
          Татко е страстен рибар и нямаше много за умуване - за рибаря - торта с риба. И тъй като има някаква странна и неразбираема за мен шоколадова непоносимост, избрах лекия вкус на ваниловите блатове, съчетани със свежия портокалов вкус.

Представям ви
Портокалова вита торта "Големият улов"
За блата:
6 яйца
12 с.л. с връх захар
12 с.л. брашно
1 ч.л. бакпулвер
1 ванилия
За сиропиране на блата:
100 мл. прясно мляко
1 ч.л. захар
50 мл портокалов сок

За крема:
400 мл сметана
400 мл прясно мляко
100 мл портокалов сок
2 пакета пудинг Оле-ванилия на д-р Йоткер
сърцевината на 1 портокал

Белтъците се разбиват на сняг със захарта, прибавят се жълтъците и оборотите на миксера се намаляват.
Лъжица по лъжица се прибавя пресятото с бакпулвера брашно. Сместа се ароматизира с ванилията. От нея се изпичат в загрята фурна два блата в правоъгълна тава 30/40 см, покрита с пекарска хартия.
След охлаждане всеки блат се разрязва по дължина на две равни части.
Получените четири ивици се сиропират със затопленото със захарта и портокаловия сок мляко.
Всички продукти за крема се смесват и разбиват до твърд крем.
Ивиците блат се намазват с крем и се поръсват с парченца почистена от ципите сърцевина на портокал. Навиват се наруло и се поставят в изправени в тортена чиния. Охлажда се 2 часа в хладилник.
По желание тортата или се измазва цялата с портокаловия крем, или както тук се покрива с ГММ и украса по желание.

Няма коментари:

Публикуване на коментар