сряда, 14 март 2012 г.

Печена тиква с мляко и яйца



Продукти:
1 кг тиква
1 л. прясно мляко
4-5 яйца
200 гр захар* + 3-4 с.л. за поръсване на тиквата
2 ванилии
1/2 ч.л. канела


          Почистете тиквата от семенната част, обелете я и я нарежете на парчета с големината на локум /често този десерт в нашия край направо го наричаме така - "локумчета"/. Поставете ги в подходяща тава, поръсете с 3-4 с.л. захар и канелата, покрийте с лист алуминиево фолио и запечете за 30 мин. в умерена фурна.
          Разбийте яйцата с останалата захар, добавете студеното мляко и ванилиите. Извадете тавата от фурната, залейте тиквата с млечната смес и върнете. Печете още 45-50 мин или докато млечният крем стегне.
          Охладете преди сервиране.




*може да намлите или увеличите това количество захар според сладостта на тиквата.


9 коментара:

  1. Чудесно предложение, Мариета. Лесно, бързо и вкусно!
    Имам две тикви, дано успея да ги направя нещо, преди да се е наложило да ги изхвърля... :)

    Приятна вечер от мен, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, да, вече им мина времето на тиквите - това беше последната тиква, останалото настъргах или нарязах на парчета и прибрах във фризера.
      Спокойна и на теб, мила!

      Изтриване
  2. С тези изкушаващо красиви снимки ми напомни от колко време не съм хапвала тиква :) Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Любимия ми есенно-зимен десерт :) Много вкусни снимки :)

    ОтговорИзтриване
  4. Много обичам тиква и това май е най-вкусната рецепта!За съжаление нямам откъде да се снабдявам и самио ще се наслаждавам на прекрасните ти снимки!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Ей на тази тавичка, ако й седнем двамата с баща ми и бързо ще й видим сметката!Разкошни снимки,Мариетка!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Един от любимите ми десерти, а тази година така и не се сетих да го направя! Много изкушаващи снимки! Поздрави!

    ОтговорИзтриване