понеделник, 17 декември 2012 г.

Мляко с грис, карамелизирани ябълки и стафиди




За 6 порции:
1 л прясно мляко
1 ч.ч. грис
10 с.л. захар /или на вкус/
2 големи ябълки
1 ч.л. краве масло
3 с.л. захар за карамелизиране
100 гр стафиди
1 ч.л. канела




          Кипнете млякото. Сложете захарта и гриса и бъркайте енергично, докато сварите не много гъста каша. Дръпнете от огъня и добавете стафидите и канелата.
          Рендосайте на едро обелените и почистени от семенниците ябълки. Сложете ги в тиган заедно с маслото и бъркайте на огъня докато променят цвета си. Добавете захарта за карамелизиране, намалете огъня и карамелизирайте 5-6 мин - докато ябълките омекнат и станат златисто-карамелени на цвят. Отделете малко за украса и прибавете останалите към грисената каша.
           Разсипете в купички, украсете с отделените карамелизирани ябълки и поръсете с малко канела.








5 коментара:

  1. Аууу какво апетитно кремче си направила! По-скоро апетитно си поднесла :) Ама така, че да му се прииска на човек да направи :)
    Хубава седмица, Ети!

    ОтговорИзтриване
  2. Вкусно и много красиво, Мариета! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Подсети ме, че скоро не съм правила мляко с грис :)
    Ети, апетитно си го направила и апетитно си го поднесла!
    Успешна предколедна седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. Мариет, това е направо страхотна идея! Съчетанието на грис и ябълка веднага ми стана любимо. Бих изпуснала захарата и бих заменила с кленов сироп.

    ОтговорИзтриване
  5. Много красиви снимки,Ети!Чудесно си гарнирала кремчето!Липсваш ми,отдавна не си се отбивала при мен!Пожелавам ти незабравима ваканция,мила!

    ОтговорИзтриване