събота, 26 април 2014 г.

Войнишки курабии



Продукти:
4 яйца /отделете 1 белтък за намазване/
1 и 1/2 ч.ч. захар
3/4-ти ч.ч. олио
1 ч.ч. кисело мляко
1/2 ч.л. сода бикарбонат
1/2 ч.л. амонячна сода
щипка сол
2 ванилии
брашно до средно твърдо тесто

едро нарязани орехи




          Разбийте с миксер яйцата и захарта. Добавете киселото мляко с двата вида сода, солта, олиото и ванилиите. Омесете нелепнещо, средно твърдо тесто. Оформете го на дълго руло. С нож нарежете на еднакви по големина парчета и оваляйте всяка на топка с големина на едър орех.
         Топнете всяка курабия в разбития белтък и в едро нарязаните орехи. подредете в тава, покрита с хартия за печене. Изпечете курабиите докато се зачервят и леко се пукнат.

3 коментара:

  1. eee страхотни са!!!Какви спомени ми навяват....това е един от първите ми опити за правене на сладки- още като ученичка...винаги ставаха!!!Правила съм ги и с по-меко тесто- с шприц, пак са страхотни, а не изискват някакви сложни подготовки или странни продукти!
    Всичко добро ти желая!
    поздрави

    ОтговорИзтриване
  2. Мариетка, грабвам едничка за закуска утре и ти желая хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Обожавам тези курабета , както казва баба ми хахахахха , но никога не съм ги чувала под това име , никой не може да откаже на такава вкусотия . Прегръдки Иви !!!

    ОтговорИзтриване