вторник, 30 август 2011 г.

Сладолед "Карибска страст"

          На прага на есента не ми се сбогува с лятото...ще ми липсват и жаркото слънце, и приказните морски изгреви, и вековните родопски гори...някак ми се ще да се сбогувам с него, дълго и блажено, преди да е изтекло като пясък между пръстите...
          Блажено ли казах? И лято? За мен следващата дума в редицата е сладолед.
          Днес ви предлагам един много шоколадов, опияняващ и ароматен сладолед - с дъх на горещи летни нощи, хубав ром и цитрусови нотки - няма как при тази комбинация да не се сетиш за нещо южно, топло, и екзотично - Ямайка например, родината на най-хубавия ром.  И ето, сладоледът си дойде с името...




Продукти за 6 порции:
3 жълтъка
100 гр захар
200 мл прясно мляко
150 гр натурален шоколад
200 мл сметана
50 мл ром Капитан Морган /или друг качествен и ароматен ром/
шепа захаросани портокалови корички*



          Предварително залейте с рома портокаловите корички.
          Разбъркайте леко жълтъците със захарта и сложете да се варят на водна баня. Почти веднага след това добавете млякото и бъркайте докато захарта хубаво се разтопи. Добавете шоколада / настърган на едри "къдрици" с нож/ и бъркайте непрекъснато докато сместа се сгъсти до консистенция на палачинково тесто. Дръпнете от огъня и охладете.



         Разбийте сметаната и я добавете към охладения шоколадов крем. Отцедете портокаловите корички и ги нарежете наситно. Изсипете ги заедно с рома в сладоледената смес. Прехвърлете в машина за сладолед и замразете. Може да замразите и директно във фризера като разбивате през 30-40 мин, за да не се образуват големи кристалчета лед.




* Ако не разполагате със захаросани портокалови корички - настържете кората на пресен портокал, а рома изспиете в сладоледената смес.

       
           Заедно с тази рецепта искам да споделя с вас и две блогърски награди, които ме радват в последните дни:


- това е наградата, която получих от Зиче - Черпак с мерак - един прекрасен кулинар, в чийто блог е удоволствие да се отивам всеки ден.



 - от Жани - Даровете на Гея - интересно, много вкусно и запознаващо ни с нашата южна съседка местенце и от Еликсир - Кулинарен Еликсир - смея да твърдя - моя истинска приятелка и вълшебница в кухнята!

           Подозирам, че тези награди вече навестиха повечето блогърки, но въпреки това ги предавам на свой ред - първата на  Лати - Мед и мляко, Весичка - Сладко и солено и Хриси - Моите нещица

Втората - на Роца - Мarmotes et chocolat, Диди - Готвенето е забавно и Дина - Coffee break



7 коментара:

  1. Мариета, толкова е апетитен :))))
    Не искам да се сбогувам с него :)
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Невероятен сладолед, че и любимият ми - много шоколадов!
    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Мариетка,думите ти истински ме накараха да се усмихна и ми стоплиха сърцето!Благодаря ти!Приятелските ни чувства са взаимни и аз много високо ги ценя!Радвам се,че си получила наградката!
    А сега си взимам купичка от този разтапящ сетивата сладолед и отивам да въздъхвам по отиващото си лято,че и на мен много ще ми липсва!

    Прегръдки от мен!:))

    ОтговорИзтриване
  4. МАРИЕТА,сладоледа ти е неустоим направо.
    Честити награди и благодаря за хубавите думи за мен и блога ми.
    Искрени прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  5. Обожавам шоколадовия сладолед.
    Твоя изглежда прекрасно:)
    Честити награди и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Мариета, честити награди! Напълно заслужени са, защото блогът ти е едно прекрасно местенце! :)
    Едва сега си виждам отредената награда (отмарях телеса по морето :)). Благодаря ти много за вниманието! А сладоледът е неустоим!
    Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  7. Честити награди!
    Много съблазняващ сладолед!Изкушава,изкушава!
    Благодаря,Мариетка,за наградата и вниманието!
    Спокоен и усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване