понеделник, 25 юли 2011 г.

Конфитюр от печени сини сливи и орехи





Продукти:
На 1 кг плод - 400 гр захар /или на вкус ако сливите са не много сладки/
1 ч. л. лимонена киселина
шепа орехови ядки
2 ванилии







      


            Измитите сливи се разполовяват на две и се почистват от костилките. Засипват се със захарта и престояват една нощ в хладилник. Прехвърлят се в широка тава, долива се 100 - 200 мл вода и се пекат във фурната докато омекнат и сиропът се сгъсти. Прибавят се ореховите ядки /начупени на четвъртинки/ и лимонената киселина, разбърква се, ароматизира се с ванилиите и се разсипва горещ в сухи бурканчета. Затварят се и се обръщат с капачките надолу, за да вакуумират.






                 

                                                           
                                                                                   

8 коментара:

  1. Толкова виолетово и сладко!Гребвам си лъжичка слагам на филия с масло и бягам в двора да си поливам цветята!
    Прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Мариетка,чудни снимки!И чудно сладко!С онези твои палачинки,дето още не съм ги опитала,си представям каква наслада ще е!

    Хубави летни дни!

    ОтговорИзтриване
  3. О,о, о, любимият ми! Мама го прави по същия начин, само, че бели сливите и ги оставя във варна вода, за да останат стегнати. На мен все ми липсва време и търпение за тази рецепта, но някой ден ще я направя, защото резултатът е невероятен. Според мен това е конфитюр за избрани хора и специални случаи!Браво, Мариетка!Хубав да ти е денят и много усмихнат!

    ОтговорИзтриване
  4. Катерина, Еликсирче, благодаря ви, момичета, много ме радват ласкавите ви коментари!
    Ааа, Гуинет, аз правя и с белените сливи, като на майка ти - вярно, че е голяма играчка, но е божествен.
    Той ще е следващият, но нека се върнем от моренце...засега ви казвам "Довиждане"!

    ОтговорИзтриване
  5. Любимото ми сладко от детството :)
    Прекрасно предложение, Мариета!
    Хубаво лято от мен!

    ОтговорИзтриване
  6. Обожавам това сладко, Мариетка :) И тази година ще си направя малко от него :)
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Мариетка, много апетитно изглежда това сладко. Направо съжалявам, че до сега не съм имала възможност да опитам такова.

    Когато имаш възможност, една награда те чака при мен.

    Спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Дани, Еос, наистина е страхотно!
    Таня, горещо ти препоръчвам да опиташ тази година - освен, че е много вкусно се приготвя и бързо! Благодаря зя наградата, трогната съм, като се върна от морето непременно ще я "приема"!
    Прекрасно лято на всички!

    ОтговорИзтриване