неделя, 21 октомври 2012 г.

Салата Ропотамо

 
 
 
Продукти:
1 кг зрял фасул
2,5 кг червен пипер/камби/ - претелген нечистен
1 кг моркови
1 буркан кисели краставички
1 буркан стерилизиран грах
1, 5 кг доматено пюре
 
100 г сол*
1 ч.л. смлян черен пипер
 
За маринатата:
300 мл оцет
250 мл олио
100 г захар
 
          Сварете фасула /внимавайте да не се развари/ и отцедете. нарежете пипера/камбите/ на парченца, морковите - на кръгчета. Сложете продуктите за маринатата да заврят. Изсипете пипера и оставете да ври 10 мин. Извадете и в маринатата пуснете морковите. Тях варете 15 мин и също извадете. нарежете киселите краставички, отцедете граха.
          В дълбок съд внимателно смесете всички продукти, овкусете със солта и черния пипер. Напълнете в буркани и стерилизирайте 10 мин.
 
*Опитайте преди да добавите всичката сол - може да има нужда от по-малко, зависи колко са солени краставичките и граха
 


16 коментара:

  1. Как обичам тази салата... Преди години майка ми и баба ми я правеха. Дотогава не знаехме за нея.
    А едва сега научавам и как се нарича. Чудесно изглежда на тази снимка. Как само ми се прияде... Отдавна не съм опитвала.
    Поздрави за чудесното предложение и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Честно казано не съм сигурна откъде идва името, така я имам записана. Както и да е, важното е че е много вкусна, та дори и става за самостоятелно ястие, когато нямам нищо под ръка...
      Хубава вечер, Гери!

      Изтриване
  2. Вчера хапнах от абсолютно същата вкусотия. Супер е направо. Истинска наслада и божество :)

    ОтговорИзтриване
  3. Много обичам такава салатка ,а твоята ми взе очите ,пъстра и апетитна!
    Хубава нова седмица Мариетче!

    ОтговорИзтриване
  4. В къщи я обожаваме. Аз слагам още царевица и маслини без костилки. Накара ме да се облизвам. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Много е вкусна тази салата! Скоро не сме я правили, така че добре ме подсети!
    Ети, изглежда толкова вкусна, колкото си е и в действителност! :)
    Сърдечни поздрави и приятна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сигурна съм, че салатата си има много фенове, защото наистина е много вкусна.
      Сърдечни поздрави и на теб, скъпа!

      Изтриване
  6. на мен ми се вижда нещо като доматено сосче, а в рецептата не се споменава ?
    благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Има 1,5 кг доматено пюре, от него се получава този сос, за който говорите.

      Изтриване
  7. И у дома тази салата е любима. Мама я приготвя по право:)) А името може би идва от рибните консерви "Ропотамо", в които гарнитурата около рибката е от същите съставки! Чудесна салата си приготвила, Мари!

    ОтговорИзтриване
  8. Салатката изглежда страхотно! Благодаря, че сподели! :) Поздрави!:)

    ОтговорИзтриване
  9. Ети,страхотна салата!И аз очаквах да е с рибка,но то като я имаш тази основа колко му е да сложиш рибката,нали?
    Завърнах се...хиляди благодарности,че ми предизвика любопитството с великолепния си пътепис,много ми хареса Метеора!
    Много слънчева и успешна седмица,скъпа!

    ОтговорИзтриване
  10. Охоо, какво имаме тук? :) Салата Ропотамо и аз свързвам с рибената консерва, Мариетка, но пък често си я правим зимата, ей така за вечеря, с топла питка и домашна сланинка, но я подлютяваме малко нашата. Никога до сега не ми беше идвало на ума да я консервирам, а това си е много добра идея! Благодаря ти! Мисля да се възползвам :)
    Приятен, много усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  11. Здравей, спрях се на твоята рецепта Ропотамо,но се чудя доматеното пюре 1,5килограма ли е или литра? Съжалявам ако въпросът ми изглежда глупав, но съм забелязала, че много хора казват "килограм" , когато имат предвид "литър", а разликата може да е доста съществена, особено за течности с голяма плътност. Поздрави!

    ОтговорИзтриване