понеделник, 15 август 2011 г.

Тирамису за моя имен ден

           Почитател съм на италианската кухня. Обичам да слушам, макар и да не разбирам, италианската реч - звучи ми толкова нежно и напевно. Голямата ми мечта е да видя Италия с очите си, да седна в някое уютно кафене в Милано, Неапол или Венеция и да си поръчам чашка истинско, силно и ароматно еспресо. А ако е придружено и с едно голямо парче от любимото ми тирамису, ще съм много щастлива.
           Днес е Успение Богородично и празнувам имен ден. За своите близки реших този път да не приготвям торта, а точно тирамису. Рядко в сладкарница успявам да хапна истинско такова, затова се заех да го направя аз.
          Тирамису̀ * (на италиански: tiramisù) е име на италиански десерт, който се приготвя от бишкоти, напоени с кафе еспресо, сирене маскарпоне, яйца, захар, вино марсала или ром и какао.
          На италиански „тирамису“ означава буквално „ободрѝ ме!“ (може да има и по-закачлив, сексуален подтекст), заради двете си съдържащи кофеин съставки, кафето и какаото.
          За приготвянето му използвах рецептата, отпечатана върху опаковката италианско маскарпоне, така че смятам днес Ви предлагам един автентичен, нежен и неустоим италиански десерт.

     
          
Продукти:
500 гр маскарпоне
6 яйца **
150 гр захар
300 гр бишкоти
50 мл марсала /или бренди, ликьор Амарето, ром/
500 мл силно еспресо

какао за поръсване



          Разбийте на пухкав крем жълтъците със захарта. Добавет маскарпонето и разбъркайте внимателно. Ароматизирайте с виното марсала . Разбийте белтъците на сняг и ги добавете към крема. Леко разбъркайте, за да получите пухкав и ароматен крем.
         Потопете за кратко всяка бишкота в студеното еспресо и наредете в правоъгълна форма на един ред. Изсипете отгоре половината крем. Подредете втори ред бишкоти и завършете с останалия крем. Охладете минимум два часа в хладилник. Преди сервиране поръсете обилно с натурално какао.




   

















                                         



















         *Италианците казват, че истинското тирамису не се реже с нож, а се сипва с лъжица, така че не се притеснявайте ако десертът ви се стори твърде "мек". Най-вкусно е ако престои една нощ.

          **Тъй като в този десерт яйцата не преминават термична обработка, използвайте такива, за които сте абсолютно убедени, че са съвсем пресни, и консумирайте тирамисуто в рамките на един ден.

                         Честит имен ден на всички, носещи името на Божията майка!

15 коментара:

  1. Да ти е живо и здраво името!Оничай и бъди обичана и щастлива!Богородица да пази теб,цялото ти семейство,близките ти и твоите приятели!
    Тирамисуто е много хубаво!
    Надникни в моя блог има подарък за имениците!

    ОтговорИзтриване
  2. Мариетка, тирамисуто е божествено!
    Да ти е живо и здраво името и да ти се сбъдне желанието да посетиш Италия!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. ммм ... мерси, ще си "хапна" :)
    Честит имен ден! Бъди много здрава и дълги години носи това хубаво име (hug)
    Изглежда страхотно и понеже съм приготвяла доста неща по твоя рецепта и всички ми харесват съм сигурна, че и това тирамису е перфектно!

    ОтговорИзтриване
  4. Честит имен ден! Много здраве, късмет и щастие!
    Почерпката е страхотна!

    ОтговорИзтриване
  5. Честит имен ден и от мен!!!
    Тирамисуто изглежда чудно!
    Поздрави и приятно празнуване!

    ОтговорИзтриване
  6. Живо и здраво да ти е името, Мариета!
    Бъди все така позитивна, обичана и щастлива!
    Най-сърдечни поздрави и хубава празнична вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря от сърце за поздравите и чудесните пожелания! Направихте празникът ми още по-хубав!
    Катерина, идвам ей сегичка, благодаря за жеста!

    ОтговорИзтриване
  8. Честит имен ден! Всичко най- прекрасно!
    А тирамисуто и на нас ни е любим десерт :-) Твоето изглежда вълшебно!

    Поздрави, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  9. Честит имен ден на патерици, Мариет:) хам - хум, грабвам си от тирамисуто. Да знаеш че съм на косъм от да се вдигна да ти дойда на гости:)

    ОтговорИзтриване
  10. Милена, благодаря!
    Сол, айде идвай, че съм скрила едно ню-ню парченце...пък ако и то изчезне със скоростта на светлината, пак ще направя - ти само ела!

    ОтговорИзтриване
  11. Да ти е живо и здраво хубавото име и всички с любов да го изричат!!! Тирамисуто ти е фантастично, Мариетка :)!!!

    ОтговорИзтриване
  12. Мариетка, с известно закъснение, но Честит Празник! Желая ти много здраве и щастие!
    Тирамисуто е страхотно, и аз така го обичам :) с много крем :)

    ОтговорИзтриване
  13. Мина, Еос, благодаря ви, много сте мили!
    Хубава вечер ви желая!

    ОтговорИзтриване
  14. Мариета,честит имен ден,скъпа!
    Пожелавам ти да ти се сбъдне мечтата съвсем скоро и да се насладиш на Италия в цялата й прелест!
    Сладкишът ти е страхотен,вземам си парченце за твое здраве!

    Топли прегръдки от мен!

    Извини ме,че чак сега успях да ти честитя,но тези дни не ми достига времето да разгледам при всички.

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Честит празник и от мен Ети! Бъди здрава!
    Тирамисуто ти е чудесно, напълно автентично ,поздравления!
    Ако позволиш да ти споделя един трик за подреждането на савоярдите в тавичката.
    Като си наредиш първия ред (да кажем ако си започнала реденето по ширина на тавата) и нанесеш крема отгоре, втория ред савоярди ги нареди като промениш посоката на редене (по дължина на тавата), като при домино. Така при нарязване се получава интересен ефект!

    Поздрави, Линдита

    ОтговорИзтриване