сряда, 27 април 2016 г.

Избелване на Великденски яйца

         

          С благодарности към Цветелина, която ми препрати линка към блога на Ваня Джорджевич, където е описана техниката за избелване на великденски яйца.

           С 1-2 л оцет си решаваме проблема с безкрайното обикаляне на търговските вериги в издирване на заветните снежнобели яйца, подходящи за декупаж, боядисване с ориз или за постигане на максимален ефект при боядисване с природни материали. Бързо и лесно кафевите черупки на яйцата стават бели и готови да развихрите върху тях неизчерпаемите си творчески фантазии. Хайде, ваш ред е!

Необходими продукти:
яйца
оцет
домакинска гъбичка

Техника:
          Измийте яйцата. Поставете ги в дълбок съд и ги залейте с равни части оцет и вода/1:1/ - да ги покрие 2 пръста. Сложете да се варят. След завиране отчетете 7 мин, като междувременно обирате с решетъчна лъжица отделящата се пяна. Свалете от огъня и оставете да се охладят за 15 мин.


          Под течаща студена вода измийте с грубата част на домакинска гъбичка яйцата едно по едно. Подсушете със салфетка и боядисайте по избрания начин.


          Яйцата освен всичко друго са перфектно сварени и без какъвто и да е било дъх на оцет.























6 коментара:

  1. страхотна идея с обезцветяването, Ети! Благодаря ти, че сподели! За тази година приключих, но за догодина ще знам.
    Много са ти красиви яйцата!

    ОтговорИзтриване
  2. Мариета, страшно ти благодаря за идеята, ще я пробвам още утре! При нас почти не намирам бели яйца, направо ме спасяваш :)
    Твоите са прекрасни, особено тези с декупажа!
    Светли празници!

    ОтговорИзтриване
  3. Привет, Мариета!
    Беше ми много полезна публикацията ти! И ще ми бъде вероятно догодина :-)
    Успешни и преизпълнени със задоволство празнични приготовления и благословени, мирни и честити Великденски празници!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз тази година се бях настроила да избелвам, вече бях купила и яйцата, но видях в Кауфланд бели и си купих. Е, друго си е с тях, съвсем друг цвят стават яйцата. Много са красиви твоит, Ети, освен с декупаж, останалите с ориз ли прави?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Весе, с ориз са останалите. И аз видях бели яйца по магазините, но все пак друго си е да имаш резервен вариант, в случай, че не откриеш.
      Хубава вечер ти пожелавам!

      Изтриване
    2. Благодаря! Наистина е много полезно да може да си избелиш, когато не откриеш бели яйца!

      Изтриване